5 načina da unapredite SEO koji će vam unaprediti biznis

Suvišno je pričati o neophodnosti onlajn prisustva na internetu. Međutim, nije vam dovoljno da imate dobar sajt, makar uložili dosta sredstava u dizajn. Cilj dobrog poslovnog sajta jeste da bude vidljiv i primećen. Da bi vas klijenti našli, potrebno je da posvetite pažnju optimizaciji web strane.

Ključno oruđe koje treba koristiti jeste SEO optimizacija (search engine optimisation) za pretraživače. SEO je deo internet strategije kojom se povećava rangiranje vaše strane i omogućava posetiocima da vas lakše nađu.

Mnogi biznisi i dalje imaju iskrivljenu sliku o optimizaciji, te nastoje da ,,napumpaju’’ svoje strane ključnim rečima. SEO je svakako mnogo više od toga i potrebno mu je pristupiti na sistematski način. Vodite računa o kompanijama koje vam obećavaju ,,prvo mesto na Google-u’’, SEO zahteva dosta rada, istraživanja i isprobavanja.

Međutim, primena SEO ne mora nužno biti mukotrpna. Zapravo, ako se primeni na pravi način, ona može doneti izvanredne rezultate i poboljšati vašu onlajn percepciju.

Stoga, pružamo vam 5 korisnih taktika koje možete iskoristiti:

Pristupite strateški ključnim rečima

Mnoge SEO kampanje bivaju osuđene na propast u samom startu a razlog tome su pogrešne ključne reči.

Potrebno je da obratite pažnju na broj rezultata koji Google izbaciju za ključnu frazu. Trudite se da budete što precizniji i vodite računa i o domenima (.com ili .rs) koje koristite. Jedan od efektivnijih načina korišćenja ključnih reči jeste ubacivanje tzv. ,,dugih ključnih fraza’’, naročito ukoliko stvarate dobar sadržaj na sajtu. Pomoć pri analizi konkurencije i dobrih, neiskorišćenih tržišnih niša može biti i Google-ov alat Keyword Planner.

Postavljajte relevantan sadržaj

U moru informacija, morate isplivati sa onim rešenjima koje vaša konkurencija ne nudi u dovoljnoj meri. Nemojte pretrpavati tekstove ključnim frazama, već gledajte da koristite i druge vidove sadržaja, poput infografika, istraživanja, prezentacija (slide share na Linkedinu je naročito popularan i nedovoljno iskorišćen u Srbiji), studija slučaja, kao i video formata.

Gledajte da postavljate svež sadržaj, koji je dokaz vašeg poznavanja delatnosti. Kvalitetan sadržaj će nagraditi ne samo vaši čitaoci, već i Google.

Navigacija na sajtu i unutrašnji linkovi

Raspored i organizacija sadržaja na sajtu dosta govori o ozbiljnosti. Struktura navigacija igra ključnu ulogu u tome kako Google-ov algoritam ocenjuje svaku vašu stranu.

Suština je da povežete što više strana i mudro koristite linkove. Kontakt stranica recimo privlači dosta saobraćaja na sajtu uprkos tome što ima relativno malo sadržaja te je potrebno spojiti je sa onim stranicama na kojima opisujete usluge.

Jedan od korisnih alata za dobro indeksiranje stranice jeste i WordPress-ov dodatak (plug-in) Yoast.

Optimizacija elemenata na sajtu

Pored samog teksta, potrebno je da obratite pažnju na tehničke elemente sajta prilikom optimzacije.

Obratite naročitu pažnju na tagove i metapodatke. Tagovi (oznake) su naročito bitni kod vizuelnih detalja, poput slika i videa (alt tag). Metadata se odnosi na opise koji posetilac ne vidi, ali su prisutni u kodu. Obratite pažnju da budu fokusirani i precizni.

Drugi elementi o kojima treba voditi računa su hijerhija naslova (H1-H6), dužina teksta, reklame i baneri, liste (bullet points), formatiranje teksta i linkovi.

Optimizacija van sajta

Pored Onsite SEO, razlikujemo i Offsite i Social SEO.

Offsite SEO se odnosi na vaše relacije sa drugim sajtovima i međusobnu povezanost. Insistirajte da linkovi ka vašem sajtu vode sa sajtova koji imaju veliku posećenost i relevantnost. Poželjno je da se u obzir uzmu i najjači biznis portali i poslovni adresari, gde bi se kreirao profil sa osnovnim podacima i sa linkom ka vašem sajtu.

Social SEO se odnosi na promocije aktivnosti firme na društvenim mrežama u cilju povećanja poseta.

Da sumiramo, SEO za razvoj lokalnog biznisa pruža najbolje rezultate ukoliko primenjujete prave ključne reči, postavljate kvalitetan sadržaj, vodite računa o navigaciji i organizaciji sajta, optimizaciji tehničkih elemenata na sajtu i integraciji sa društvenim mrežama i drugim sajtovima.

КатегоријеSEO

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *