Informacione tehnologije u službi noćnog provoda

Informaciona tehnologija je izmenila naš svakodnevni život. Ne samo da je postala sastavni deo našeg obrazovanja i naše komunikacije sa prijateljima i porodicom, nego je postala i nezaobilazna prilikom donošenja odluka poput: kuda na letovanje i gde izaći večeras.

Noćni provod ne liči na onaj od pre jedne decenije.

To, kako je obično stvar sa tehnologijom i internetom, nije ni dobro ni loše. Odnosno, zavisi od toga na koji način čovek koristi nove mogućnosti. Tehnologija, kako se pokazalo, itekako može biti u službi dobrog noćnog provoda kroz Beogradske kafane, klubove i pabove.

1. Društvene mreže – sve je na jedan klik od nas

Možda se spontanost u smislu da upadnete sa društvom u neki nepoznati noćni klub izgubila, jer su tu društvene mreže na kojima klubovi redovno objavljuju novosti o nastupima, kreiraju tzv. „evente“ i pozivanju ljude na njih, objavljuju fotografije iz noćnog provoda, i slično. Prema tome, svima su neke osnovne informacije o klubovima dostupne na jedan klik i mogu ih saznati na putu do kluba.

 

Na primer, svi „poznatiji“ klubovi u Beogradu imaju svoje stranice na društvenim mrežama i redovno postavljaju rasporede nastupa, satnice, brojeve za rezervacije, pišu o akcijama, specijalnim ponudama i ekskluzivnim gostovanjima.

Tamo su aktuelne informacije, koji su reklama namenjena onima koji su zaista zainteresovani za izlaske.

Često stranice raznih beogradskih splavova i klubova na društvenim mrežama imaju objave na engleskom jeziku, kako bi strancima olakšale snalaženje u Beogradu i odabir odgovarajućeg mesta za provod.

Dobra stvar za sve korisnike društvenih mreža je to što mogu da vide komentare posetilaca, ocene klubova i da znaju šta ih očekuje ako se odluče da petak ili subotu veče provedu u određenom noćnom klubu. Takođe, mogu i samo ostaviti komentar i ocenu nakon provoda, i tako pomoći nekom drugom da se odluči ili ne odluči da izađe tu.

Na stranicama i sajtovima klubova mogu se pronaći video snimci koji pokazuju kakva atmosfera vlada u ovim objektima, koji profil ljudi ih posećuje i šta možete očekivati kad klub posetite.

2. Sajtovi – vodiči kroz osnovne informacije

 

Sajtovi klubova funkcionišu po istom principu, s tim što se čini da se stranice na društvenim mrežama redovnije ažuriraju.

Sajtovi, poput već pomenutog Beogradnocu.com, na jednom mestu nude pregled velikog broja klubova, splavova, kafana, barova i restorana, ali i koncerata i svirki. Uz pomoć pretrage i filtriranja vrlo lako možete pronaći baš ono što tražite, a izbor je veliki. Saznajte adrese, cene, pića koja su ponudi i sadržaj jelovnika uz pomoć ovakvog korisnog online internet vodiča.

Od elektronske muzike, živih svirki i narodnjaka, pa do akustičnog roka i džeza – čini se da nikad nije bilo lakše pronaći idealno mesto za izlazak zahvaljujući sistematizovanom pregledu ponude na ovakvom sajtu.

3. Gugl mape – snalaženje nikad nije bilo lakše

Uz pomoć Gugl mapa krećemo se brže i lakše kroz grad. Ovakva tehnologija prosto natera čoveka da se zapita kako su se ljudi snalazili i nalazili pre postojanja elektronskih  mapa, na kojima se svaki klub može pronaći, a uz to dobijete i neke osnovne informacije i podatke o njemu. Ne morate da zovete prijatelje, poznanike, a ni sam klub, kako biste saznali kako da dođete do određene lokacije.

Gugl mape omogućavaju korisnicima da saznaju kojim putanjama treba da idu da bi došli do željenog noćnog kluba i olakšavaju nekada komplikovano snalaženje u velikim gradovima Srbije, poput Beograda.

4. Elektronska muzika je zavladala

Danas je dovoljno da u klubu postoji laptop i zvučni sistem, pa da žurka može da počne. Čini se da je sve teže naći mesto sa dobrom svirkom „uživo“. Di-džejevi su ti koji su zagospodarili plesnim podijumima. Klubovi elektronske muzike svakog vikenda privlače veliki broj posetilaca koji uživaju u muzičkim pravcima kao što su house, progressive, techno i drum&bass.

Naravno, tu je i napredna, profesionalna di-džej oprema koja uključuje najmodernije miksete, plejere i gramofone.

5. Silent Disco žurke

 

Na „silent disco“ žurkama posetioci plešu uz muziku koju čuju na svojim bežičnim slušalicama. Ovakve žurke su hit u svetu, kako u klubovima tako i na muzičkim festivalima. Posetioci bez slušalica ne čuju nikakvu muziku, a dobija se utisak da je prostorija puna ljudi koji plešu bez muzike. Ovakav provod ima svoje čari i sa sobom nosi posebnu atmosferu i posebnu vrstu uživanja.

U početku, na ovakvim žurkama svi su mogli na slušalicama da čuju samo istu muziku. Kako je tehnologija napredovala, tako se povećao i broj opcija za slušanje, kao i broj di-džejeva koji puštaju muziku. Svako može đuskati uz muziku koju želi, nezavisno od osoba sa kojima je na žurku došao i koje se nalaze pored njega.

Zanimljivo je da je ovaj koncept nastao ni manje ni više nego iz ekoloških razloga. Naime, koncept se razvio na početku devedesetih godina prošlog veka, kako bi se na masovnim koncertima i muzičkim nastupima koji se dešavaju „napolju“ smanjila takozvana „komunalna buka“, odnosno neželjeni zvuk koji smeta kako ljudima koji žive u blizini tako i prirodnoj sredini.

Šta podrazumeva moderni „klabing“?

 

Moderni „klabing“, pored svega ovog što je navedeno, podrazumeva i slikanje selfija, snimanje Instagram i Snapchat priča, tvitovanje i postavljanje statusa na Fejsbuku. To je druga strana medalje. Ovo su opcije koje takođe tehnologija nudi i koje su u potpunosti izmenile noćni provod.

Iako moderna tehnologija i internet itekako mogu pomoći da organizujete dobar noćni provod kako za vas tako i za vaše društvo, istovremeno mogu i da smetaju u izlasku. Rešenje je pronaći pravu meru. Kad preko Gugl pretrage i uz pomoć Gugl mapa stignete do pravog noćnog kluba, nije smak sveta i ako postavite par selfija na društvenim mrežama.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *