Nije dovoljno da firma napravi proizvod ili da želi da se bavi pružanjem usluga. Da bi neko poželeo baš Vaš proizvod i platio za njega morate ga izdvojiti od sličnih vrsta, morate uticati na svest potrošača i pre kupovine. To se postiže brendiranjem.
Uz pažljivo osmišljen marketing plan moguće je izgraditi brend i plasirati ga kao nešto neophodno i jedinstveno na tržištu.
Kako kupcima približiti brend?
Novi trendovi donose i nove marketinške načine da se dopre do kupca kao što je internet marketing gde najčešće spada SEO optimizacija, GoogleAds ili FacebookAds. Razvoj internet marketinga i drugačijeg tipa oglašavanja doveli su do toga da se udaljavamo od osnova koje su najbitnije za stvaranje utiska o samom brendu. Zaboravlja se da kupac stvara trajniju vezu uz lični kontakt, a uz sve zastupljeniju virtuelnu trgovinu lični kontakt se u potpunosti gubi. Osnovna i najdirektnija veza između korisnika i brenda jeste veza kroz promotivni materijal. Sitnice su dovoljne za kreiranje pozitivnog mišljenja, pa će potrošači pamtiti ličan dar i upućenu pažnju i tako imati bolju asocijaciju na konkretan brend.
Da li mislite da je reklamni materijali za firme kao što su promotivne hemijske olovke, upaljači, reklamni privesci prevaziđeni ili nedostojni vaših kupaca kao vid promocije? Grešite!
Promotivne hemijske olovke i privesci su možda najjeftiniji vid plasiranja vašeg brenda, ali su i najrasprostranjeniji u svakodnevnoj upotrebi. Mogu biti dostupni svim klijentima bez izuzetka, a mogu biti i deljeni uz personalizovane kese koje takođe mogu biti deo brendinga, pa će svaki kupac da se oseća bitno i važno tokom saradnje. Poneće lepe utiske, a ujedno nesvesno postati prezenter vašeg brenda jer će kroz korišćenje promotivnog materijala drugi ljudi čuti i postati svesni Vašeg prisustva na tržištu.
Brending u svakodnevnom okruženju
Svaki marketing stručnjak će potvrditi da se sve može iskoristiti za bolju prezentaciju firme i proizvoda. Pa tako, brend može biti uočljiv i tokom neke prezentacije ili nezavisno od nje putem Roll up banera. Reč je o platnu sa odštampanom reklamom koje ima mehanizam za lakše postavljanje. Nakon završenih prezentacija jednostavno se prenosi na neko drugo mesto pa je upotrebna vrednost duga, a vi lično svaki put birate najpovoljniju lokaciju za montažu i osiguravate najbolju vidljivost, najveći rezultat.
Promo pultovi pre svega vizuelno, kroz reklamu daju osnovne informacije o ciljanom proizvodu i brendu, a promoteri dodatno privlače kupce kratkim opisima prednosti i to pruža osnov da se kupci zainteresuju za dalju saradnju.
Ako pak želite da vaš brend bude na vidljivom mestu jedno određeno vreme, zakupljivanje bilborda je odlična ideja.
Prezentacija brenda kroz autografiku je zanimljiv način reklamiranja. Takva vozila su prepoznatljiva, a prelaze mnogo kilometara radeći osnovne poslove, pa imate pokretnu reklamu uz minimalno ulaganje.
Nešto detaljniji pristup brendiranju je brendiranje objekata. Komercijalni prostor može biti kvalitetan i originalan, a pre svega prepoznatljivog izgleda.
Reč je o postavljanju grafike na objektima. Izdržljivost materijala će osigurati trajnost ovakvog vida promotivnog materijala, a Vaš brend će biti zapažen.
Opcije su brojne, ali početnicima ovo sve može izgledati komplikovano. Precizirajte kojoj ciljnoj grupi se obraćate i koliko novca želite da uložite. Bilo da je promotivni materijal u formi poklona ili vizuelne prezentacije, kroz ličan kontakt nek poruči kupcu da vam je on veoma važan.