Kako vam knjigovodstvena agencija može pomoći prilikom pokretanja posla?

Mala i srednja preduzeća često nisu u prilici da samostalno obavljaju sve poslove koji su u vezi sa administracijom, pa im zato u pomoć pritiče knjigovodstvena agencija. Nekada se u firmi dešava da određeni kadrovi preuzimaju knjigovodstvene poslove.

Danas je konkurencija na tržištu nemilosrdna, a da bi jedna firma uspešno širila svoje poslovanje i nesmetano funkcionisala neophodno je i da se knjigovodstveni poslovi obavljaju besprekorno. A zahvaljujući kompetentnim ljudima koje jedna knjigovodstvena agencija zapošljava onda i mnoga mala i srednja preduzeća mogu odlično da posluju.

U takvim situacijama mnogi vlasnici firmi, početnici u poslovanju, ali i veliki korporativni sistemi prepuštaju poslove administracije profesionalcima. Tada se preduzetnici slobodno okreću razvoju i širenju svog posla i ne brinu o tome da li i kako obaviti određene administrativne poslove. Profesionalni i stručni ljudi zaposleni u agencijama najčešće se bave polovnim i poreskim savetovanjem, poslovnim programima, pripremanjem poreske strategije, ali i vođenjem knjigovodstvene agencije. Tako se rashodi smanjuju, a ušteda može da se dalje investira kako bi se lansirale nove linije proizvoda ili kako bi se kapaciteti širili.

Kada treba da se angažuje dobra knjigovodstvena agencija?

Osnivanje firme je kao osnivanje braka. Samo što se u slučaju osnivanja firme vezujete za PIB i matični broj. A u poslovnom smislu posebno je važna veza koju preduzetik ima sa knjigovođom. Pre izbora knjigovodstvene agencije važno je da se raspitate o uslugama koje agencija pruža. Spektar usluga često je raznovrsan, a od obima posla može da se angažuje knjigovodstvena agencija koja ima samo jednog zaposlenog ili koja ima razgranat sistem zaposlenih.

Naravno, od tipa usluge zavisi i kakav će knjigovodstvena agencija cenovnik imati, a od toga koliko zaposlenih ima neka agencija zavisi koliko će saradnja biti fleksibilna. Ako izaberete manju agenciju, onda ćete mnogo lakše funkcionisati i imaćete ličniji kontakt sa svojim knjigovođom. Kada se početnici u poslu, onda je bolje da birate manju agenciju. No, veliki sistem više poverenja uliva, ali to ne znači da će vam se posvetiti onoliko pažnje koliko vi želite.

Čim uspostavite saradnju sa agencijom, definišite i obaveze knjigovođe kako ne bi došlo do određenih neslaganja, a poželjno je da se pisanim putem saradnja definiše. Obratite pažnju na usluge koje neka knjigovostvena agencija nudi i da li vam odgovara knjigovođa kojeg ste izabrali i da li se usavršaa i redovno edukuje, jer je to od presudne važnosti u državi u kojoj se regulativa stalno menja.

Biznis početnici, oprezno!

Najviše opreza trebalo bi da imaju početnici u poslovanju. Ako nemate preduzetničkog iskustva i ako se ne razumete baš najbolje u regulativu, onda je jasno da morate uz sebe imati odgovorne i savesne saradnike kako se ne biste već na početku zapetljali oko pravnih i administrativnih pitanja. Trebalo bi da imate na umu sledeće.

Ako na početku poslovanja izaberete osobu od poverenja, onda ćete biti sigurniji. Ako počnete sa širenjem poslovanja, onda ćete se ovako dodatno osigurati. Posla će sigurno biti sve više, a u takvim situacijama jedini spas je dobar knjigovođa ili agencija koja nudi knjigovodstvene usluge. Srećno!

 

КатегоријеRazno

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *