Koliko poslovni softveri doprinose uspešnosti poslovanja?

Kompanije koje teže napretku, poboljšanju profita i generalno olakšavanju posla na različite načine uvek testiraju mnogobrojne nove programe. Kada ne pratite aktuelne trendove obično stojite u mestu po pitanju različitih kriterijuma.

Mnoge kompanije se trude da olakšaju mnoge procese svojim zaposlenima, kako bi mogli da im dodele nove zadatke, te je samim tim prelazak na nove tehnologije samo plus, koji firmi može mnogo više doneti, nego što joj može odneti. U prednosti su svi oni rukovodioci, a samim tim i kompanije naravno koji ove prednosti shvate na vreme i na vreme ih primene. Jedan od trenutno najpopularnijih poslovnih softvera, CRM, vrlo je važan kada je upravljenje odnosom sa klijentima u pitanju i vrlo je važno da znate osnove ovog programa, odnosno softvera kako biste znali da li je vama potreban ili nije. Ukoliko vas interesuje ponuda poslovnih softvera pogledajte više na sajtu Yunet-a.

Šta zapravo znači CRM i kakav je to program?

CRM je skraćenica, a puno ime ovo softvera glasi Customer Relationship Management. Srž i suština ovog programa jeste upravljanje odnosom sa klijentima. I dok ovo zvuči prilično apstraktno i neshvatljivo, zapravo je vrlo jednostavno, korisno i potrebno svakoj firmi. Ovaj softver omogućava bolju komunikaciju sa klijentima, samim tim što se u ovom programu nalaze sve relavantne, važne i potrebne informacije koje se odnose na klijente. Ovaj program pamti sve ono što vam je potrebno i ono što vam u budućoj komunikaciji može biti potrebno. Na osnovu CRM rešenja ne samo da možete pratiti istoriju odnosa koji ste imali sa jednim klijentom, već imate i brojne druge mogućnosti, poput osmišljavanja dalje poslovne strategije.

Zašto je CRM tako poseban?

I dok oduševljenje CRM sistemima u poslovnom svetu i dalje traje, postoje i oni koji ga još uvek nisu probali i koji se pitaju zašto je CRM tako poseban. Pre svega najvažnija stvar zbog koje ga svi hvale jeste što CRM ima 360 stepeni prikaz klijenata. I te informacije o klijentu dostupne su svakom zaposlenom, koji je uključen u ovaj proces, ne samo pojedinima. Svako ima pristup ovim sistemima i svaka promena se beleži. Ovaj sistem je posebno važan za velike firme i korporacije, gde je vrlo otežano čuvanje i prosleđivanje bilo kakvih podataka. Zato svaka relevantna osoba će moći da pristupi ovom softveru, da preuzme sve one vrlo važne informacije u vezi sa klijentima i da na osnovu njih osmisli i projektu strategiju za svoj deo posla. Jednostavno, brzo i lako, bez uključivanja drugih ljudi u proces. Vreme i energija se štede, fokus je na obavljenom poslu.

Konkretne prednosti koje CRM donosi

Kada pričamo o bilo kakvom proizvodu ili usluzi vrlo je važno da imamo „crno na belo“ koje nam sve to pogodnosti donosi. Tako je i u ovom slučaju i firme pre nego što se odluče da investiraju u ovaj softver žele da znaju sledeće – kako nam to može pomoći i kako će to unaprediti naše poslovanje, kako će nam se povećati profit i kako ćemo privući nove klijente, a zadržati stare. CRM ima jednostavne i prilično privlačne odgovore na sva ta pitanja.

Istorija saradnje sa klijentom na jednom mestu dostupna svim relevantnim osobama

Nema potrebe da mejlovima u nedogled šaljete jedni drugima potrebne informacije u vezi sa klijentom. Nema potrebe da informacije budu razbacane na više mesta, da ih ima samo jedna osoba. Potrebno je da imate CRM softver, koji će sve to držati na jednom mestu. Celokupna istorija saradnje sa jednim klijentom nalaziće se od sada na jednom mestu. Kada sve ove informacije imate na jednom mestu to samo znači da ćete mnogo lakše komunicirati sa tim klijentom, da ćete već unapred moći da pretpostavite šta će mu biti potrebno na osnovu njegove istorije i da ćete isto to moći da mu ponudite pre nego što i sam zatraži. I to će moći da urade sve relevantne osobe u jednom procesu. CRM sistem je dobar zato što ne ostavlja prazan prostor za razmišljanje i dodatne nedoumice kada je klijent u pitanju. Sve što postoji je na jednom mestu, važno je samo pametno iskoristiti sve te informacije.

Kada imate sve informacije lakše se pravi plan

Jedna od najvećih prednosti CRM sistema jeste što na osnovu svih informacija koje imate mnogo lakše možete napraviti daleko precizniji plan i strategiju, koja vam može omogućiti ne samo zadržavanje već postojećih klijenata, već vam može pomoći da privučete i nove klijente. Lakše je uraditi statistiku kupaca vaših proizvoda ili usluga, kada raspolažete svim potrebnim informacijama.

Donošenje odluka na osnovu podataka iz CRM-a

Customer Relationship Management ili CRM prikuplja podatke o klijentima koje mogu biti veoma značajne prilikom donošenja poslovni odluka kao što su kreiranje marketinških kampanja. U kombinaciji sa drugim izvorima podataka koje pokazju bonitet neke firme, odluke se mogu doneti na osnovu releventnih podataka. Bonitet firme ili bonitetna ocena je skup parametera poslovanja neke firme koji predstavljaju ne samo ekonomske metrike već kvalitativne metrike.

Provera poslovanja firme putem specijalizovanih agencija u kombinaciji sa podacima iz CRM-a može vam pružiti veoma podobne podatke za donošenje strateških odluka u poslovanju vaše firme.

Mogućnost da zadržite klijenta bez mnogo komplikacija

Klijenti traže vidljiv rezultat. Neće sarađivati sa vama ukoliko im već duže vreme ne nudite ono što im je potrebno. Oni su vas angažovali i žele od vas da im ponudite uglavnom i više nego što očekuju. Dakle, zahtevni su i uvek će to biti, a vi treba uvek da se trudite da premašite njihova očekivanja. Zadržaćete ga tako što ćete pratiti vašu međusobnu saradnju i tako što ćete primetiti na vreme uz pomoć CRM rešenja pokazatelje koji mogu da ukažu na to da je klijent krenuo da se povlači. CRM sistem će vas alarmirati i vi ćete u pravom trenutku moći da se pokrenete i da zadržiti vrlo važnog klijenta. Bez jasne evidencije, može se vrlo često dogoditi da previdimo nešto i onda je već kasno kada se klijent javi sa odlukom da više ne želi da sarađujemo.

Uz pomoć CRM sistema tačno znate koje proizvode ili usluge treba da ponudite klijentu

Što više potrebnih informacija imamo to nam je lakša komunikacija sa klijentima, to nam je lakši proces pravljenja globalne strategije, ne samo za jednog klijenta i to nam je lakši sam dalji plan poslovanja sa konkretnim klijentom. Prateći šta jedan određeni tip klijenata želi vrlo lako i novim klijentima možemo da ponudimo proizvode i tako da iz prve napravimo dobar posao bez mnogo projektovanja i nagađanja, a sve zahvaljujući CRM sistemima, koji su to već odavno isprojektovali za nas.

Lakše se rešavaju problemi uz CRM sisteme

Ne samo što možete na vreme da identifikujete problem, već na vreme možete i da ga rešite. Upravo u tome se ogleda savršenstvo poslovnih softvera, a posebno CRM sistema. Ne rade drugi za vas i nije ovo program koji će stvarati profit umesto vas dok ćete vi sedeti. Ovo je sistem koji će biti vaš saveznik na putu ka uspehu i vodećoj poziciji u svojoj oblasti, samo ako pametno znate da ga iskoristite.

КатегоријеRazno

24 одговора на „Koliko poslovni softveri doprinose uspešnosti poslovanja?“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *