Mislite i brinite o svom zdravlju dok je vreme

Većina ljudi ne razmišlja mnogo o svom zdravlju dok je sve u redu i nemaju problema. Hrane se nezdravo, slabo se kreću, nemaju redovne fizičke aktivnosti, mnogo puše, malo spavaju…

Spisak loših navika je podugačak. Zdrav život im je kao obaveza. Kada se jave tegobe i nastanu određeni problemi, spremni su na sve samo da se izleče. Kako bi sačuvali svoje zdravlje i učinili ga još boljim, najbolje je na vreme stvoriti navike koje će tome doprineti.

Navika  je nešto što radimo i primenjujemo rutinski, bez mnogo razmišljanja, te je s toga važno „naterati“ sebe na dobre stvari. Jednom kada nešto „utisnemo“ u svoju svest dugo će tamo ostati. Koje su to dobre navike?

Zdrava i raznovrsna ishrana

Da bi funkcionisalo kako treba, našem telu je potrebno kvalitetno gorivo, tj. hrana. Balansirana ishrana pruža sve što je neophodno: vitamine, minerale, proteine, ugljene hidrate i još mnogo toga zahvaljujući čemu organizam može da izdrži sve napore.

Osim za fiziško zdravlje, unos različitih namirnica doprinosi i mentalnom zdravlju i pomaže u borbi protiv stresa. Raspitajte se i informišite koja je ishrana najbolja za vas. Danas su informacije lako dostupne i postoje razni načini i programi ishrane. Da biste bili sigurni da je određeni pravac za vas najbolji, konsultujte se sa stručnim licem i smanjite svoje nedoumice.

Voda

Obično ne razmišljamo o tome koliko i kakvu vodu pijemo. Hidratacija tela je jedan od osnovnih uslova koje bi trebalo da imamo na umu kada razmišljamo o zdravlju. Osim količine i kvalitet je bitan.

Ako je voda „iz česme“ loša i ne zadovoljava osnovne kriterijume, ne treba je koristiti, nego kao alternativu koristiti flaširanu vodu. Kod nas se mogu kupiti vode sa različitim sadržajem minerala i drugih korisnih elemenata. Najboje je s vremena na vreme promeniti vrstu. Ako pak pijete vodu iz vodovoda, preporučuje se filtriranje. Filteri za vodu se mogu lako instalirati na već postojeće cevi.

Na tržištu postoji i veliki izbor aparata, kao i bokala sa filterom za vodu koji će dodatno odstraniti štetne materije i nečistoće.

Fizička aktivnost

Smanjeno kretanje je karakteristika savremenog čoveka. Zbog velikog broja sati provedenih na poslu u sedećem položaju dolazi do raznih problema sa kičmom, ali i do povećanja telesne težine i zato je neophodno uvesti neki vid rekreacije bar dva do tri puta nedeljno. Ako vam je naporno da idete u teretanu ili na fitnes, lagana jednočasovna šetnja ili vožnja biciklom biće dobar izbor.

Ako je moguće, pešačite do posla umesto da se vozite gradskim prevozom ili automobilom. Pronađite neki način da u svoj dnevni raspored uvrstite neku aktivnost. Vežbanje doprinosi  dobrom fizičkom i mentalnom zdravlju, oslobađa od stresa i negativnih emocija, ali i poboljšava izgled, što utiče na samopouzdanje, ali i kvalitet života.

 Smejte se

Da je smeh lekovit odavno je poznato. Ljudi koji se često smeju zdraviji su i dugovečniji od onih koji to ne rade. Iskren osmeh prija i onome ko se smeje, ali i svima u njegovom okruženju. Zato naoružajte se osmehom i krenite kroz život.

Ako ipak niste takva osoba, težite da budete u društvu ljudi koji su vedri i nasmejani.

Pozitivan stav o životu

Životni put svakog čoveka ispunjen je raznim iskušenjima, preprekama, ali i onim lepim momentima. Međutim, u ljdskoj prirodi je da bude „opsednut“ samo ružnim i teškim trenucima, ali i takva dešavanja su samo iskustva koja grade naš put i veoma je važno da ih tako i posmatramo.

Iz svega što nam se čini loše možemo nešto dobro da izvučemo i zaključimo. Pozitivan stav o životu je svakako bitan za naše celokupno zdravlje i zato posmatrajte život sa vedrije strane i budite optimisti.

КатегоријеRazno

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *