Moć influenser marketinga

Pre nego što smo postali zvanični građani društevnih platformi, brendovi su se oslanjali na televiziju i radio kako bi se prezentovali širim narodnim masama. Iako je uticaj tih reklama bio jači od običnog uličnog plakata ili bilborda, njihov opseg je i dalje bio ograničen.

Kako je popularnost društvenih mreža rasla, tako su se otvorile nove mogućnosti, a očekuje se da će broj korisnika društvenih mreža do 2021. premašiti 3 milijarde, što je oko trećine svetske populacije.

S tim u vidu, logično je da su se brendovi fokusirali na online zajednicu gde svaka osoba koja napravi profil ima određenu dozu uticaja. Bez obzira na veličinu njihove publike, to jest, broj prijatelja koji imaju na profilu, svaki od pojedinaca dokazano ima snažniji uticaj na svoje pratioce nego bilo koja reklama, jer se pokazalo da korisnici lakše izgrade povrenje nakon što čuju direktnu preporuku drugih korisnika.

Uvidevši moć referala, marketing stručnjaci su pohitali da se predstave korisnicima sa najviše prijatelja i pratilaca na društvenim mrežama ne bi li se tako predstavili u što boljem svetlu. Korisnici društvenih mreža sa najvećom publikom su dobili titulu „influensera“ i tako dobili priliku da uživaju u proizvodima i uslugama manjih i većih brendova, a potom podele iskustva na svojim ličnim profilima.

Još uvek niste uspeli da iskusite moć influenser marketinga? Preporučujemo da nastavite sa čitanjem ovog članka i saznate koje su pozitivne strane ovog vida promocije.

Segmentacija publike

Prilično je lako odrediti tačno sa kojim tipom ljudi ćete stupiti u kontakt ukoliko kontaktirate određenog influensera. Većina ima neverovatno jasno segmentiranu publiku i u zavisnosti od sadržaja koji dele na svojim profilima možete lako definisati tip kupca. U većini slučajeva u svega nekoliko klikova možete da procenite da li je nečiji profil dobra prilika za promociju vašeg proizvoda/usluge ili ne.

Na primer, ukoliko bi kozmetička kompanija poput Labello želela da se promoviše, logično je da će se fokusirati na modne blogerke poput Marije Žeželj koje su već pisale ili govorile o recenzijama proizvoda koje koriste, nego na nekoga čiji profil se fokusira na automobile ili kompjuterske igrice.

Jasnija i detaljnija reklama

Neretko se dešava da se korisnici nađu zbunjeni nakon prezentacije određenog proizvoda, bilo da je u pitanju TV reklama od nekoliko sekundi, ili slika propraćena određenim tekstom. Često se ljudi zapitaju čemu uopšte služi neki proizvod ili kako se koristi, a reklama sa kojom su se susreli ne pruža dovoljno informacija.

Ovde na scenu stupaju influenseri koji iz iskustva mogu da pričaju vrlo detaljno o proizvodu, ističući njegove prednosti i usput pružajući uputstvo za upotrebu. Uzmimo za primer HNB uređaje za konzumaciju duvana koji podsećaju na elektronske cigarete, ali se u suštini dijametralno razlikuju, te tako zbunjuju one koji bi potencijalano mogli da postanu korisnici. Stranica koja objašnjava kako se koristi IQOS bi se u ovom slučaju zaista pokazao kao najpraktičnije rešenje. Isti je slučaj i sa bilo kojim drugim elektronskim uređajem, pa tako u poslednje vreme sve više ljudi pretražuje YouTube ne bi li pregledali taokozvane „unboxing“ video snimke.

Brzi rezultati

Dok je potrebno i po nekoliko meseci da se vide rezultati tradicionalnih marketinških kampanja, partnerstvo sa influenserom vam može doneti rezultate već kroz nekoliko dana. Kako? Naime, implementacija tradicionalnih marketinških kampanja može da potraje, bilo da je u pitanju TV reklama, radio najava, bilbord, poster ili slika u časopisu. S druge strane, kada je u pitanju influenser marketing, ponekad je moguće odraditi promociju kroz svega nekoliko dana ili nedelja, u zavisnosti od kompleksnosti sadržaja koji dele, tj. da li influenser kog ste odabrali planira da promoviše brend kroz običan tweet, kraći članak na blogu, ili pak video snimak.

Pouzdanost izvora

Na kraju se sve svodi na poverenje.

Istraživanja su pokazala da savremeni kupci više nemaju toliko poverenja u proizvode sa čijim reklamama se najčešće susreću, ili reklame koje im se čine najkreativnijima. Shvataju da je priča koju brend sam postavi isfabrikovana, i u potrazi su za ljudima koji su imali iskustva sa nekim proizvodom ili uslugom i čijoj preporuci mogu da veruju. Već dugo su portali poput NisamOvca jedan od glavnih izvora informacija, ali ukoliko korisnici dobiju zeleno svetlo od osobe u koju vec dugo imaju poverenja, mozete biti sigurni da će se odlučiti upravo za vaš brend kada im bude potrebna vaša usluga.

Naravno, dok se investicija u influenser marketing isplati u velikoj meri, to ne znači da treba u potpunosti zapostaviti druge vidove promocije. Najbolje moguće rezultate možete očekivati kombinacijom više kanala, samo je bitno odabrati one koji će vas dovesti ravno do vašeg idealnog tipa kupca.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *