Najzanimljivije marketinške kampanje auto kompanija

S obzirom na to da se u automobilskoj industriji obrće gomila novca, onda i ne čudi što se proizvođači automobila trude da imaju najzanimljivije marketinške kampanje. Prema nekim procenama do 2020. godine autombilska industrija, samo u SAD-u, će potrošiti više od 14 milijardi dolara na digitalno oglašavanje, što je veliki rast u odnosu na prethodne godine. Ovaj značajan rast pokazuje kolika je važnost oglašavanja i digitalnih kanala za razvoj ove industrije i za borbu sa konkurencijom za naklonost potencijalnih kupaca.

S vremena na vreme čini se čak da se auto kompanije takmiče koja će izbaciti intrigantniju i inovativniju reklamu, a to i ima smisla jer na kraju dana svi se takmiče za isto tržište i isti deo kolača. Ima nečeg veoma zanimljivog u kapitalističkom sistemu, koji ne samo da razvija zdravu konkurenciju, već inspiriše i mnoge kompanije koje se bave istom delatnošću na pravi rat u marketingu i promociji svojih proizvoda.

BMW vs Audi – rat nemačkih giganata

Možda i najzanimljiviji reklami rat vođen je na relaciji dva nemačka brenda automobila BMW-a i Audija. Ovaj slučaj započeo je Audi koji je objavio reklamni bilbord promovišući svoj novi A4 model sa naslovnim tekstom „Vaš potez, BMW.

Ne dugo zatim stigao je odgovor bavarske kompanije. Oni su postavili bilbord svog novog modela serije 3, nedaleko od Audijevog bilborda, uz tekst „Šah-mat.

Ovde se nisu zaustavili, pa je ubrzo Audi okačio bilbord sa svojim egzotičnim R8 modelom uz slogan „Vaš pešak ne može da parira našem kralju„.

Nije se dugo čekalo na reakciju konkurencije, koja je stavila tačku na ovu marketinšku prepirku, i to tako što su iznad poslednjeg Audi bilborda doveli cepelin na kojem je bila fotografija novog BMW bolida Formule 1 i kratka poruka „Kraj.

Iako se čini da su ovim potezima pokušavali da sabotiraju jedne druge, zapravo je ovakva marketinška kampanja donela dosta toga dobrog i jednoj i drugoj kompaniji i bila odlična promocija oba brenda.

Modeli ova dva nemačka brenda popularni su i na našem tržištu, a pre svega jer su izuzetno dostupni audi delovi, kao i delovi bmw modela, pa iako jesu skuplji za održavanje, postoji puno prostora za pronalazak povoljnih rezervnih delova.

Volvo u saradnji sa Žan Klod Van Damom

Iako Žan Klod Van Dam poslednjih nekoliko godina nije bio u žiži javnosti i interesovanja, 2013. godine kompanija Volvo je odlučila da angažuje nekadašnju zvezdu akcionih filmova za promociju sistema preciznog upravljanja u svojim vozilima.

U toj reklami belgijski glumac balansira između dva velika kamiona koja voze unazad. Razdvajaju se do tačke gde Van Dam radi špagu dok su oni još u pokretu. Ovaj reklamni spot privukao je veliku pažnju ljudi i zaintrigirao javnost, a za manje od godinu dana pregledan je više od 75 miliona puta na YouTube-u.

Ševroletova upečatljiva prezentacija novih vozila

Ševrolet je želeo da istakne kako njihova nova vozila imaju nisku stopu potrošnje goriva, kao i da su odlični prilikom ubrzanja, a pritom vrlo bezbedni i sigurni u vožnji. Kako bi sve to prikazali angažovali su veliki broj rok zvezda, ekstremnih sportista i eksperata robotike i demonstrirali niz ekstremnih izazova. Publika je na licu mesta mogla da vidi širok spektar akrobacija i šta sve mogu Ševrolet automobili. Sav trud ove kompanije u potpunosti se isplatio jer je na samom događaju prodato više od 100.000 automobila.

Mercedesov pakt sa đavolom

Kompanija Mercedes je u saradnji sa poznatim glumcem Vilemom Defoom, supermodelom Kejt Apton i muzičkom zvezdom Ašerom napravila reklamu, koja je trebalo da privuče i mlade da se odluče za kupovinu ovog brenda automobila. Njihova reklama, prikazana tokom Superbola, pokazuje da nije potrebno sklopiti pakt sa đavolom kako biste imali Mercedes u svom vlasništvu, s obzirom na njegovu itekako razumnu i fer cenu u realnom životu.

Kako se navode u pojedinim istraživanjima više od 70% mlađih od 30 godina navodi dobar marketing kao osnovni razlog zbog kojeg požele da se odluče na kupovinu novog automobila, dok 61% svih kupaca automobila se odlučuje na taj korak baš usled dobre reakcije na određenu marketinšku kampanju.

Kluč uspešne marketinške kampanje je kreativnost, da dopru do potencijalnih konzumenata i da budu nezaboravne. Vaša kupovna moć određuje da li ćete se opredeliti za kupovinu nekog novog modela automobila koji svakodnevno viđate na reklamama ili ćete se pak opredeliti za polovni automobil, što je možda i bolje rešenje u određenim situcijama.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *