Sajmovi – prilika za uspešno predstavljanje kompanije

Želite da nastupate na sajmu? Samostalno nastupate ili ćete se ipakk olektivno predstaviti? Evo nekoliko razloga zbog kojih se pojedinci odlučuju za individualni nastup na sajmu, a zbog kojih neke kompanije odlučuju da predstave svoje proizvode kroz kolektivni nastup. Naime, za kolektivno izlaganje uglavnom se odlučuju kompanije čije je budžet ograničen i koji nemaju dovoljno sajamskog iskustva. Takođe, za kolektivno izlaganje odlučuju se u oni koji ne mogu samostalno da se pripreme za izlaganje i oni kojima nije potrebno mnogo izložbenog prostora.

Kod samostalnih izlagača, priča je malo drugačija. Njihov osnovni cilj jeste privlačenje novih korisnika i novih poslovnih partnera, a pošto su uglavnom preduzetnici koji već imaju sajamskog iskustva, unapred određuju budđet za izlaganje na sajmu i sve neophodne trokove koji dolaze sa sajamskim predstavljanjem. Kada se kompanija samostalni izlagač, onda je u boljoj prilici da svoje proizvode što jasnije i preciznije predstavi, a u ovim situacijama se posebno brine o imidžu kompanije i dizajnu štandova, kao i o načinu na koji će biti promo pultovi biti obeleženi i postavljeni. Takođe, posebno se vodi računa i kako su predstavnici na sajmu obučeni, jer je izuzetno važno i da garderoba bude brendirana da bi se što više kompanija približila publici.

No, ne samo da treba praviti razliku između kolektivnom i individualnog nastupa na sajmu, već i svoj nastup treba prilagoditi sajmu na kojem se predstavljate. Različito se treba pripremiti za lokalni sajam i za regionalni. Evo kako se sajmovi još kvalifikuju.

Vrste sajmova

Postoji nekoliko načina za klasifikaciju sajmova. Naime, sajmovi se mogu razlikovati prema branši, ali i0 prema mestu održavanja. Sajmovi prema mestu održavanja dele se na lokalne, nacionalne, regionalne i međunarodne. Posebna karakteristika međunarodnih sajmova jeste da je kod ovih sajmova makar 10% stranih izaglača, a da je barem 5% stranih posetilaca.

Prema proizvodima, tj. branši koja se predstavlja na sajmu razlikuju se specijalizovani, opšti, virtuelni i samovi koje integrišu radionice, događaje, kongrese, konferencije, medne revije i druge slične performanse kako bi se privukla što veća pažnja javnosti, medija, ali i izlagača i poslovnih partnera. Tokom devedesetih godina posebno mesto su zauzeli virtuelni sajmovi koji su zapravo bili produžena verzija sajamskih događanja kao što su linkovi ka izlagačima ili katalozi koji su online dostupni.

Kako do uspešnog izlaganja na sajmu?

Bez obzira da li se pripremate za opšti, lokalni ili psecijalizovani međunarodni sajam, trebalo bi na umu da imate jasne ciljeve zbog kojih na sajmu želite da se pojavite i da se što bolje predstavite. Na vreme započnite pripreme, jasno osmislite koncept predstavljanja, svaki detalj isplanirajte, počev od načina promocije, izgleda štanda, garderobe zaposlenih, pozicije gde će promo pultovi biti postavljeni, načina komunikacije, ali i načina na koji ćete uspostaviti direktan odnos sa posetiocima sajma i tako privući njihovu pažnju.

Sajmovi su sva ciljna tržišta koja se na jednom mestu nalaze u isto vreme, svaki izlagač mora pred sobom da ima jasan cilj nastupa i plan sajamskog predstavljanja. Uspostavljanje dijaloga, kao i održavanje kontakata moguće je na sajmovima, a ove manifestacije uvek su odlična prilika za započinjenje novih poslovnih pregovora i sklapanje partnerstava. Zato se dobro pripremite i sigurni smo da uspeh neće izostati.

КатегоријеRazno

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *