5 razloga zašto je kancelarija i dalje bitna

Pandemija koronavirusa izmenila je tokove poslovanja,  a posebno je uticala na mesto rada. Tradicionalne kancelarije zamenjene su radom od kuće, koji je u mnogobrojnim industrijama još uvek jedina opcija. Savremena tehnologija nam je omogućila da određene poslove možemo u potpunosti da obavljamo iz svoje udobne fotelje, međutim, postavlja se pitanje da li je ovakav način rada efektan i kako utiče na produktivnost zaposlenih. Činjenica je da poslodavci mogu znatno umanjiti troškove ukoliko njihovi zaposleni rade od kuće, ali kako će se odsustvo radne atmosfere odraziti na poslovne rezultate? Kako će izmenjeni način komunikacije uticati na timski duh? U želji da pružimo odgovore na navedena pitanja, osvrnućemo se na značaj klasičnih kancelarija i njene prednosti u odnosu na onlajn model poslovanja. 

Maksimalna fokusiranost

Veoma čest problem koji se javljao tokom obavljanja radnih zadataka u kućnoj atmosferi jeste nedostatak koncentracije i loša fokusiranost. Deca koja se igraju u drugoj sobi ili poštar koji očekuje od vas da preuzmete paket jeste okruženje koje je svojstveno radu od kuće. U klasičnoj kancelariji ne postoji rizik od sličnih smetnji, celokupna atmosfera je podređena radu, a vama je zagarantovan potreban mir. Ispunjeni su svi uslovi kako biste u potpunosti bili fokusirani na rešavanje poslovnih zahteva, a radno okruženje i kolege će vas dodatno motivisati. 

Kvalitetno opremljen prostor 

Koliko god se trudili da imitiramo tradicionalnu kancelariju i opremimo radni kutak u kući, nekada nam jednostavno prostor ne omogućava. Klasične kancelarije su opremljene po određenim standardima i moraju zaposlenima da omoguće potreban komfor i sve uslove za rad. Adekvatna temperatura, ergonomske stolice i računarska oprema obavezan su deo poslovanja svake kompanije. Sitnice kao što su kvalitetan papir za kopiranje i potrošan kancelarijski materijal doprineće boljoj organizaciji poslovanja i učiniti da se u potpunosti fokusirate na rad. Mnoge poslodavci obraćaju pažnju i na dodatne prostorije kao što čajne kuhinje i sobe za relaksacije, što svakako čini da se zaposleni osećaju prijatnije i motivisanije. 

Bolja i jasnija komunikacija

Kada radimo od kuće komunikacija između kolega je izmenjena i odvija se isključivo putem interneta. Tokom onlajn sastanaka dešava se da se određeni gestovi pogrešno protumače i dolazi do šuma u komunikaciji. Održavanje sastanaka uživo neuporedivo je efektnija metoda i omogućava bržu razmenu ideja i jača timski duh. Boravak u kancelariji će približiti kolege i dovesti do spontanih razgovora uz kafu, što na kraju može rezultirati sjajnim poslovnim rešenjima i uspesima. Ovaj vid komunikacije je posebno važan kada se u timu nalaze novozaposleni, kojima je potrebna podrška i mentorstvo na samom početku. 

Sigurni serveri

Budući da zaposleni svakodnevno razmenjuju ogroman broj podataka, potrebno je obezbediti da oni u svakom trenutku budu zaštićeni. Ovo može biti problem kada radimo od kuće i pristupamo internetu putem nezaštićenih servera, koristeći računar koji nije nužno namenjen poslu. U tim trenucima podatke izlažemo riziku i činimo ih dostupnim drugim licima koji nisu naše kolege. Sa druge strane, kancelarije poseduju zaštićeni ruter, računare koji služe isključivo poslu, a upotrebljavaju se i originalni operativni sistemi, kao i kvalitetni anti-virus programi. 

Balans između poslovnog i privatnog

Koliko god voleli posao kojim se bavite, neophodno je napraviti distancu i privatan život držati mimo posla. Kancelarija nam pruža upravo tu mogućnost – svaki put kada zatvorimo laptop i napustimo poslovni prostor, ostavljamo posao iza nas. Ovakav način funkcionisanja je otežan kada nam je spavaća soba i radno mesto, umesto da služi isključivo trenucima odmora i opuštanja. Istraživanja pokazuju da uspostavljanje balansa između poslovnog i privatnog života doprinosi oslobađanju stresa i svakodnevnog pritiska, što kasnije rezultira pozitivnim ishodom na svim životnim poljima. 

Kako se sve veći broj kompanija polako vraća tradicionalnom modelu poslovanja, zaposleni uviđaju prednosti rada iz kancelarija. Posle skoro dve godine, izolovanost i opuštena kućna atmosfera se zamenjuje timskim radom i kancelarijskom kulturom poslovanja, na radost mnogih. Međutim, ne treba zanemariti fleksibilnost i specifičnosti rada od kuće, još uvek dominatnim načinom poslovanja mnogih kompanija.  

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *