8 razloga da preselite IT kancelariju u bolji poslovni prostor

Savremeni poslovni svet odlikuje visoka konkurentnost na tržištu bez obzira na oblast poslovanja. Da bi opstale, zadržale relevantnost i ostvarile profit kompanije stalno unapređuju način na koji posluju. Na opšti uspeh, međutim, ne utiče samo poslovna politika, već i radni prostor.

Benefiti rada u savremeno dizajniranom poslovnom prostoru su brojni, a moderno kancelarijsko okruženje je posebno važno za IT timove. Brza i jednostavna organizacija selidbe može biti dobar potez za vaše poslovanje.

Prema tome, ako razmišljate da preselite svoju IT firmu u veći i bolji prostor, pročitajte koje koristi možete da očekujete.

#1 Veća produktivnost zaposlenih

Radno okruženje zaposlenih može imati veliki uticaj na produktivnost. Kada ne rade od kuće, neosporno je da IT stručnjaci provode mnogo vremena u kancelariji. Ako je to stari, neuređen ili loše uređen prostor, može da utiče na pad morala i produktivnosti, što će dalje imati negativnih posledica na profitabilnost kompanije.

laptop-programer-slušalice-it
Pexels.com

Zapravo, može se reći da ne postoji efikasnijeg načina da svoj tim motivišete i unesete dozu entuzijazma od promene okruženja. Kada rade na lepom i zanimljivom radnom mestu, ljudi su srećni, raspoloženiji, imaju više elana i žele da rade. Umesto da imate tim ljudi koji odbrojavaju sate do kraja radnog vremena ili dane do vikenda, dobićete kolektiv koji rado provodi vreme zajedno i uz to predano izvršava sve radne zadatke.

#2 Povećana efikasnost

Sasvim je suvišno govoriti o značaju moderne tehnologije u IT kancelariji. Ako vodite tim programera ili ste naročito posvećeni digitalnom marketingu, na primer, onda znate da je brza i pouzdana internet veza od vitalnog značaja za posao. Da bi zaposleni mogli da rade, neophodno im je efikasno radno okruženje – brz internet, električna energija i pristup najnovijoj tehnologiji koja će podržati vaše sisteme i uštedeti vam vreme i novac.

Mnoge nove poslovne zgrade zasnovane su na održivom dizajnu kako bi se stvorila operativna efikasnost. Selidba IT firme u zgradu sa niskoenergetskim tehnologijama, novijim uređajima i opremom, ali i pametnim osvetljenjem i velikim izvorom prirodne sunčeve svetlosti je odličan potez. Režijski troškovi biće mnogo niži, kao i troškovi održavanja.

#3 Selidba u novi prostor kao put do optimizacije poslovanja

Ponekad poslovni prostor u kom radite ne odgovara potrebama i načinu rada organizacije. Kada ne postoji mogućnost da se postojeće radno okruženje poboljša, selidba u novu kancelariju je dobro rešenje.

Novi kancelarijski prostor se može prilagoditi vašoj firmi i načinu na koji radite ili želite da radite. Za neke IT firme to može značiti dodatne kancelarije. Pojedine kompanije će se opredeliti za open space koncept, tražiti veći prostor za sastanke ili pak za odmor i produktivne pauze.

open-space-it-kancelarija
Pexels.com

Sa novom kancelarijom imate fleksibilan prostor za implementaciju novih metoda i sistema rada, bilo da je to postavljanje stola za stoni tenis u sobi za opuštanje ili opremanje moderne sala za sastanke sa pratećom opremom.

#4 Veći prostor pruža mogućnost za razvoj i rast

Kako IT kompanija raste i razvija se, javiće se i potreba za većim prostorom. Neprilagođeno i neadekvatno radno okruženje može da bude uzrok brojnih problema. Možda će vaši zaposleni morati da dele male kancelarije ili će imati stalne nesuglasice oko termina u sali za sastanke. Ako za vreme pauze za ručak nema mesta za sve vaše radnike u sobi za odmor – onda definitivno morate da razmislite o selidbi.

U suprotnom, sasvim je izvesno da će sitni nesporazumi prerasti u ozbiljnije, što će uticati ne samo na međuljudske odnose u timu, već će se promeniti i pogled vaših zaposlenih na kompaniju.

Naravno, nećete uvek moći da precizno predvidite koliko prostora će biti potrebno vašoj firmi u budućnosti. Zbog toga je pametno da potražite kancelarije koje imaju mogućnost za proširenje. Nova kancelarija treba da omogući da budete kreativni kada je u pitanju dizajn radnog prostora, tako da uvek možete da stvorite prostor za smeštaj novih radnika.

#5 Moderna kancelarija privlači nove klijente

Nova lokacija kancelarije je prilika da svoje radno mesto uskladite sa brendom vaše IT kompanije. Koja je misija i vizija vaše firme? Za koje vrednosti se zalažete?  Moderan poslovni prostor može da podigne imidž vaše kompanije i tako donese nivo prestiža. Ako se, na primer, selite u Beograd, birajte atraktivnu lokaciju koja će biti jedna od vaših prednosti u odnosu na konkurenciju – i kada zapošljavate radnike i kada ostvarujete nove poslovne saradnje.

Vaša kancelarija je lice vaše kompanije, a kvalitet i estetika vašeg radnog mesta mogu ostaviti trajan prvi utisak na potencijalne zaposlene i posetioce.

#6 Lakše do ravnoteže između posla i privatnog života

U poslovnom svetu današnjice sve je veći fokus na negovanju osećaja ravnoteže između posla i privatnog života. Uspešni poslovni ljudi znaju da se upravo u ovom balansu nalazi ključ za produktivnost i zadržavanje vrednih IT stručnjaka.

it-kanelarija-laptop-stolovi
Pexels.com

Zbog toga je idealno da preselite svoju firmu u zgradu u kvartu koji pruža mnogo opcija za zabavu i opuštanje. I te kako je pogodno kada su zaposlenima dostupne prodavnice, restorani, parkovi i na kraju krajeva stanica gradskog prevoza u blizini kancelarije.

#7 Veća dobrobit zaposlenih

Kvalitetna ergonomska stolica i sto su od ključnog značaja za sve zaposlene u IT sektoru, ali je podjednako važno da imaju svoje vreme za odmor ili vežbanje. U moderno koncipiranom radnom okruženju danas se ne očekuje od radnika da sve vreme provedu za računarom. Ako im omogućite da kroz fizičku aktivnost obnove energiju, biće im mnogo lakše da se ponovo fokusiraju na posao.

Većina modernih kancelarija uključuje fitnes salu ili bar sobu sa stalkom za bicikl ili trakom za trčanje, tako da zaposleni mogu da vežbaju za vreme pauze. Uz pravo okruženje i resurse, vaša firma može da promoviše poželjnu kulturu zdravlja i blagostanja. (Ne treba zanemariti činjenicu da zdravi aktivni zaposleni ređe uzimaju bolovanje.)

#8 Bolji kancelarijski prostor – način da zadržite vredne radnike

Svaki put kada neki radnik napusti vašu kompaniju, to utiče na produktivnost rada, vreme i moral čitavog kolektiva. Možete poštedeti sebe nepotrebnih troškova i stresa koji prate stalne promene u strukturi tima. Ako zaposlenima pružite zanimljivo radno okruženje, neće želeti da daju otkaz ili traže bolje zaposlenje.

Nova kancelarija pokazuje koliko firma ceni svoje zaposlene. Takođe, uvek možete da dizajnirate poslovni prostor imajući na umu potrebe i afinitete radnika. Obezbedite okruženje u kom se zaposleni osećaju prijatno i angažovano i sasvim sigurno ćete ih podstaći da ostanu što duže i da što efikasnije rade.

Na kraju, zadržaćete vredne i stručne radnike koji maksimalno koriste svoje potencijale, što je bez svake sumnje od najvećeg značaja za napredak vašeg poslovanja.

КатегоријеRazno

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *