Svesni smo da je zlatno doba reklamiranja došlo i prošlo – kupovina medijskog prostora na TV-u, aktuelnim publikacijama sa velikim tiražima, ili na primer, ogromni bilbordi u marketinškim kampanjama čuvenih automobilskih brendova, nisu više toliko primarni deo marketing strategije u bilo kojoj sferi, a kamoli u turizmi, kao što su bili 60-ih godina. Sa razvojem moderne tehnologije i njenim sve dominantnijim prisustvom, i to ne samo u poslovnoj, marekting sferi svih mogućih industrija, već i u našim privatnim životima, potpuno očekivano se i oglašavanje preselilo u digitalnu dimenziju.
Ako vas zanima šta se to konkretno promenilo na polju oglašavanja, i kako je digitalni marketing strategija donela značajna poboljšanja na polju reklamiranja, pročitajte nastavak teksta i saznajte zašto su društvene mreže i oglašavanje u turizmu kao stvoreni jedno za drugo.
Sa TV-a na društvene mreže – ključan momenat
Da li ste znali da je “putovanje” jedan od najtraženijih upita na internetu (velika trojka su ipak i dalje Twitter, Facebook i Instagram), što je svakako jedan od važnijih faktora koji se uzima kada je u pitanju formiranje strategije koja će vaš biznis (u ovom slučaju turističku agenciju) dovesti što većeg broja klijenata.
Međutim, to i dalje ne odgovara na pitanje zašto se turizam i strategija oglašavanja na društvenim mrežama tako dobro slažu. Za početak, ljudi obožavaju da dele nova iskustva i trenutke koje su doživeli, a priznaćete da putovanje predstavlja savršen poligon upravo za tako nešto.
Isto tako na mrežama volimo da se pohvalimo gde planiramo da otputujemo, pripreme za tu i tu destinaciju (naročito leti), kao i da se podsetimo na putovanje kad se prođe neko vreme i želimo da obnovimo uspomene (throwback). Upravo ova naša potreba, da delimo sa drugim ljudima, je jezgro strategije za oglašavanje.
Bezbroj turističkih agencija se služi vizualima poput fotografija sa putovanja, upečatljivog grafičkog dizajna koji poziva na sunce i more. Na primer, nasmejani, mladi ljudi sa kojima se drugi mladi mogu poistovetiti za letovanje za mlade su izuzetno važni, kako ističu iz BalkanFun.travel turističke agencije. Ovakav način oglašavanja budi poverenje i bliskost, a ljudi kupuju od brendova kojima veruju.
Načini na koje su društvene mreže promenile oglašavanje letnjih destinacija zauvek
Incijalna ideja je da se prilikom oglašavanja u turizmu postigne efekat pouzdanog izvora koji nudi priliku za avanturu, uzbuđenje, odmor i opuštanje, pri čemu je oglašavanje neosetno, i to je upravo ono što društvene mreže omogućavaju i u čemu prednjače. One vam dozvoljavaju da podelite pisane testimonijale o iskustvu sa vašim brendom i njegovim kvalitetima, podelite fotke i video klipove sa realnim iskustvom zabeleženim na kameri.
Ovakav način oglašavanja instant povezuje klijenta sa brendom, terajući da ga mašta i poželi da doživi tako nešto i bude deo toga, a to je nešto što nijedan vid oglašavanja u prošlosti nije mogao da omogući, a evo kako digitalni marketing jeste.
Informacije o destinaciji
Jedna od prvih stvari koja se promenila kada su u pitanju navike domačih turista jeste način na koji traže destinaciju i kako planiraju put. Ne samo da će 99% putovanja isplanirati online, već će na društvenim mrežama postaviti pitanja oko onoga što ih interesuje. Možda vam se Trip Advisor ne čini kao legitimna društvena mreža, ali sa prometom koji ima on definitivno to jeste, što može da potvrdi i nekih 390 miliona aktivnih korisnika.
Takođe, najviše deljen materijal su upravo slike i video klipovi, koji na najbliskiji način dokumentuju jedno putovanje, zbog čega se i drugi korisni najviše poistovećuju sa njima. Čak i oni koji ne postuju ništa na društvenim mrežama, ipak komentarišu i lajkuju ovaj tip sadržaja, zbog čega su upravo društvene mreže postale pravi rudnici informacija u vezi bilo čega vezanog za jedno putovanje.
Otkrivanje destinacije za odmor
Osim kao pogodna mesta za planiranje putovanja, takođe predstavljaju izvor inspiracije za one koji ne znaju gde bi otišli na letovanje, ili bilo gde drugde na odmor. Veliki broj ljudi je neodlučan, ili jednostavno nema ni početnu predstavu gde bi otišli, zbog čega društvene mreže služe kao savršeno okruženje da ih usmere i olakšaju proces odlučivanja.
Savršena platforma za interakciju sa korisnicima
Jedan od najsuperiornijih načina na koje su društvene mreže unapredile marketing u turizmu, naročito u pogledu letnjih destinacija, jeste to što su unapredile korisnički doživljaj, interakciju sa njima, kvalitet usluga koje im se pružaju, kao i celokupno korisničko iskustvo.
Društvene mreže omogućavaju brendovima da iskoriste prednosti poput postavljanja pitanja, komentarisanja i razrešavanja bilo kakvih zabluda, na onoliko sati koliko su odredili, i na taj način stekli reputaciju pouzdanog brenda kome je korisnički utisak jako važan.
Turistička agencija kao oživljen koncept
Pre postojanja olakšice zvane online booking, turističke agencije su bile glavna mesta za rezervaciju i planiranje svih putovanja, uključujući i avionske letove, a onda se to promenilo. Sa pojavom mogućnosti da sami isplanirate svoj put i rezervišete let, agencije su morale da implementiraju online model i u svoje poslovanje, kako bi i dalje ostale relevantne.
Ispostavilo se je ovo bio pravi potez, budući da agencije na ovaj način mogu da ponude ne samo jedinstveno iskustvo, već i da vas reše glavobolje oko organizacije, naročito ako to uopšte nije lako uraditi, i zahteva iskustvo i profesionalnu asistenciju.
Digitalni marketing je bez presedana unapredio poslovanje turističkih agencija, ali imajte u vidu da i oglašavanje potpomognuto strategijama digitalnog marketinga, ima svojih mana, i to pre svega zbog toga što su pozitivni pregledi najvrednija valuta. Sve veći boj putnika u ovome vidi priliku za laku zaradu, a upravo je to ono čega brendovi treba da se čuvaju, ili, ako imaju prostora za takav vid saradnje, pronađu rešenje da im to koristi na najoptimalniji mogući način.